Ohjaus:
Mikio NaruseKäsikirjoitus:
Sumie TanakaSävellys:
Fumio HayasakaNäyttelijät:
Setsuko Hara, Akiko Kazami, Haruko Sugimura, Haruo Tanaka, Sō Yamamura, Chieko Nakakita, Keiju Kobayashi, 進藤英太郎, 浦辺粂子, Hiroshi Nihon'yanagiJuonikuvaukset(1)
MESHI is an uncomplicated narrative told with insightful detail and subtlety from the point of view of the unhappy wife, Michiyo, disappointed by her drab existence and the boorish indifference of her husband, Hatsunosuke, whose attentions are easily distracted by the arrival of his niece. As in the other films discussed here, Naruse portrays life in post-war Japan in an almost documentary fashion, particularly in his location sequences in claustrophobic alleys and near waterways. One of the commentators mentions how it was Fassbinder twenty years later whose dissection of middle-class life in the post-war society in Europe is very much a reminder of Naruse's concerns. (Viennale)
(lisää)Näyttelijät
Setsuko Hara
Japani
Parhaat elokuvat:
Tókjó bošoku (1957)
Bakušú (1951)
Akibiyori (1960)
Akiko Kazami
Japani
Parhaat elokuvat:
Punaparta (1965)
Kiga kaikjó (1965)
Meši (1951)
Haruko Sugimura
Japani
Parhaat elokuvat:
Tókjó bošoku (1957)
Bakušú (1951)
Punaparta (1965)
Haruo Tanaka
Japani
Parhaat elokuvat:
Ikiru (1952)
Sóšun (1956)
Mijamoto Musaši kankecuhen: Kettó Ganrjúdžima (1956)
Sō Yamamura
Japani
Parhaat elokuvat:
Nihon no ičiban nagai hi (1967)
Tókjó bošoku (1957)
続・忍びの者 (1963)
Chieko Nakakita
Parhaat elokuvat:
Asu o tsukuru hitobito (1946)
Sóšun (1956)
Muhómacu no iššó (1958)
Keiju Kobayashi
Japani
Parhaat elokuvat:
Nihon no ičiban nagai hi (1967)
Sukedačija sukeroku (2001)
Sanjūrō - Samuraimiekka (1962)
進藤英太郎
Japani
Parhaat elokuvat:
Adauči (1964)
Sanšó dajú (1954)
Juopunut enkeli (1948)
浦辺粂子
Japani
Parhaat elokuvat:
Ikiru (1952)
Sóšun (1956)
Nidžúši no hitomi (1954)
Hiroshi Nihon'yanagi
Japani
Parhaat elokuvat:
Nihon no ičiban nagai hi (1967)
Bakušú (1951)
Ningen no jôken III (1961)